Arg...

Nu är jag förbannad. Arg på den värld vi lever i idag. Vi pratar om hur hemskt det är när en tjej blir våldtagen av en främling och vi har hjälporganisationer som gör allt de kan för att hjälpa traffickingoffer som får betalt för att bli våldtagna och pengarna går sedan raka vägen ner i hallickens ficka. Vi pratar om hur hemskt det är och vi har lagar som är emot det. Visserligen tycker jag också att det är hemskt och vill få ett slut på det. Men hur är det med kvinnorna i Afghanistan då? Jag läste precis en artikel om en ny lag som kommer göra livet ännu värre för de afganiska kvinnorna och det är därför jag är så förbannad. Landet har antagit en lag som enligt FN flrbjuder kvinnorna att lämna hemmet utan sina makes tillstån och som gör det lagligt med våldtäkt inom äktenskap. Vad är det för idiotisk lag? Vem kommer ens på en sån idé och ser till att sätta den i verk dessutom? Vi har lagar för att skydda folk mot sånt här och i Afghanistan har de lagar för att det är tillåtet att göra så!! Vad som görs mot kvinnorna i Afganistan och hur de behandlas är barbariskt. Helt sjukt är det.
Han som har skrivit artikeln har verkligen rätt tycker jag. Som alla vet tar Sverige emot invandrare och det har jag inget emot, absolut inte så länge de sköter sig. Jag tycker att de som kommer till Sverige ska lära sig svenska och leva efter de svenska reglerna och lagarna. Det går inte att en kvinna går utanför dörren med en stor blåtira i ansiktet och man får reda på att hennes man slagit henne. Då går det inte för honom och säga att så får vi göra i mitt hemland. Vi är i Sverige nu, alltså är det de svenska lagarna som gäller. Men i många fall tycker jag att Sverige tar in fel invandrare, att de som är kvar i hemlandet är de som behöver mest hjälp. De kan ju ingenting, de är fattiga och har inte råd att skicka sina barn till skolan. För att komma ut ur landet måste flyktingarna ha ett pass som för det mesta fall är förfalskat och det kostar massa pengar. De som är kvar i landet vet antagligen inte ens vad pass är för nåt. Det är dom som är med i kriget för de kan inget annat. Det enda de fattar är, ta pistolen tryck här och skjut. Det är dom som är självmordsbombare, de kan ju spränga sig själva i luften, de har ju ändå inget att förlora. Nu menar jag inte att vi inte borde ta emot dom som kommer till Sverige för de behöver också vår hjälp, men jag tror att de som behöver oss mest fortfarande är kvar i sitt hemland. Det han skriver i artikeln tycker jag är så rätt, gå in och kolla du också och se om du håller med. Lämna gärna en kommentar om vad du tycker:)
http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.klaric.se/wp-content/uploads/2009/03/afghans.jpg&imgrefurl=http://www.klaric.se/archives/6702&usg=__tjK-1oxMHb8TAlQmTSob60oaAkw=&h=589&w=459&sz=87&hl=sv&start=32&um=1&tbnid=s4Rkj-fLS6J6YM:&tbnh=135&tbnw=105&prev=/images%3Fq%3Dkvinnors%2Br%25C3%25A4ttigheter%26ndsp%3D21%26hl%3Dsv%26rlz%3D1T4ADBF_svSE316SE316%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0