Trafficking samma sak som prostitution?

Jag har varit inne på många debattsajter för att se vad folk anser om trafficking, och det är många som tycker som jag att det är vidrigt och måste få ett slut medans några inte tycker att det är så farligt och vissa tycker att det är samma sak som prostitution. Vad tycker du?
själv tycker jag inte att det är samma sak. trafficking är när du hämtar någon från ett annat land med falska löften eller våld och tvingar personen att ha sex med flera personer och de får inget för det medans prostutin är frivillig även om personen i fråga inte har så många andra val. Men jag tycker inte att prostitutin är något man kan säga att man blev tvingade till, jag hade inget annat val. Jo, man har ett val. Man kan jobba inom ett lagligt yrke. Dom som är prostutierade är ofta fattiga och har ingen utbildning men det finns jobb de kan ha ändå. De kan bli servitörer, städerskor eller något liknadne. Visst tjänar de inte samma pengar på det och man kan tycka det är ett jobbigt yrke, men är det inte ännu jobbigar (ialla fall psykiskt) att ha sex med flera män per dag? Är det inte värt att jobba hårt för pengarna och känna att när man fått dem att man verkligen har förtjänat dom. Man får ju jobba sig uppåt. Det finns många människor här i världen som har börjat utan någonting, de hade bara sin beslutsamhet och vilja som jobbat sig upp till absoluta toppen och som har allt idag. De människorna är ju beviset på att det är värt att jobba för något och att det hårda slitet verkligen ger resultat. Jag förstår mig inte på människor som säljer sig själva bara för att kunna ha råd att köpa massa moderna prylar och bli rika. Visst tycker jag också att det är jättekul med alla kameror, iPod, datorer, kläder och allt sånt men jag skulle aldrig kunna sälja mig själv för att få det. Det är inte värt det. Det är inte något som jag skulle må bra av. Jag menar vem kan uppriktigt säga att de mår bra av att sälja sig själva och att de är riktigt lyckliga och nöjda med sitt beslut? som jag säkert har sagt tidigare spelar pengar allt för stor roll i dagens samhälle. pengar är den avgörande faktorn i varje beslut man dagligen tar. varje dag hör man politker tala om att vi kan inte göra si och så för vi har inte dom pengarna osv. Att det ens finns människor som sääljer sig själva för pengar är ju beviset på att pengar tar upp allt för stor plats i vårt liv.

Dagen fråga: skulle du känna sälja dig själv för pengar? Om du svara ja, vrf i så fall?
                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0