Redovisningar

Måndag och tisdagen gick alltså åt till att redovisa mitt arbete som jag hållt på med de senaste två månaderna. måndag förmiddag gick åt till att förvandla vårt uppehållsrum till "Afrika" där eleverna kunde titta på hantverk som är gjorda i såna länder som man tidigare aldrig sett eller så kunde man dansa loss till afrikansk musik =) Vi hade även ett litet fik där det såldes hemgjorda bakverk, frukt och godis. Flera datore var även uppställda där folk kunde surfa in och läsa på bloggar om våra arbeten och vi ställde även upp montrar där folk satte upp sina arbeten. På måndagen kom det väldigt mycket folk(mest småbarn) och jag försökte få dem intresserade av trafficking men de ville bara ha fika. När jag visade min karta var det dock mer lyckat och de var mer intresserade. Vår lärare Thorwald hade även lyckats få låna en kakaoböna från Skånskan (ett café i Halmstad) och det tyckte många var väldigt häftigt, inklusive mig själv för jag har aldrig sett en förut! På kvällen var det dags att hålla föreläsning för föräldrar och det gick bättre än väntat:) i efterhand fattar jag inte varför jag var nervös inför det för det var faktiskt rätt kul när man stod där framme. På tisdagen hade vi öppnat uppehållsrummet igen, men det kom inte lika mycket folk fast vi hade kul ändå!









Lite bilder från dom här två dagarna som jag kopierade från projekt gatubarns blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0