Kvinnors rättigheter

Läste nyss en artikel på kvinnatillkvinna.se där de skriver om att runt Medelhavet och andra delar av Europa hotas kvinnornas rättigheter och i vissa fall går utvecklingen tillbaka. Jag visste redan att i många delar av världen har kvinnor inte samma rättigheter som män, men att det skedde även i dessa områden blev jag verkligen förvånad över. Medelhavet trodde jag var ett bra ställe med demokrtati och jämställdhet, men tydligen hade jag fel. FN borde verkligen stärka sina lagar om kvinnors rättigheter och även barns. Brott mot deras rättigheter är brott som är stora problem som diskuteras varje dag. Visst finns det många som skiter i vad FN säger, men det är även många som lyssnar på dem. Ett fel som jag tror FN gör är att de skriver en lag, men de går inte ut med det på ett sätt så att alla blir medvetna om den. FN:s lagar är inte detsamma som Sveriges rikes lagar där man inte behöver kunna varenda liten lag, men FN:s lagar spelar stor roll för människan och därför bör alla känna till de viktigaste lagarna och följa dem. Och det är inte alltid vi i Sverige som behöver bli informerade om vad vi har rätt till, det är vi nog för väl medvetna om vad vi har rätt till och tyvärr så utnyttjar många systemet till sin fördel och suger ut så mycket som möjligt och säger att det är deras rättigheter. De som verkligen borde bli mer medvetna om sina rättigheter och lära sig stå upp för dem bor på andra sidan jordklotet. De bor i Sydamerika, Afrika och Asien. Det är dom som måste lära sig det.

För att läsa hela artikeln, gå in här: http://kvinnatillkvinna.se/article/3666


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0