Karta

Sitter och pillar lite med min världskarta nu. På redovisningen ska jag nämligen ha en världskarta där man ser vilka länder olika hjälporganisationer hjälper. En jäkla massa nålar är det och alla ska på nästan samma ställe. När jag tittar på kartan inser jag verkligen hur beroende de här länderna är av vår hjälp. Och det är vårt ansvar att se till att de får hjälp eftersom att det är vårt fel att de har det så här hemskt. Vi utnyttjar dem att få varor som vi behöver till riktigt låga priser och de som utför slavarbetet får knappt nån lön för att vi ska ha det så billigt.
Ett par klasskompisar håller på med ett insamlingsprojekt i samarbete med Erikshjälpen, gör en insats du också och lämna en summa. För att läsa mer gå in på deras blogg: www.projektgatubarn.blogg.se 




Kommentarer
Postat av: jenny fristrand

åh, du har länkat till oss! stort tack. :)

du har en fin och tankeställande blogg vännen!



kram jenny

2009-05-22 @ 17:00:04
URL: http://projektgatubarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0